TALL AND SMALL OG SF STUDIOS PRÆSENTERER FØRSTE BILLEDER FRA UNDER STJERNERNE PÅ HIMLEN

21 juni 2024

Tall and Small og SF Studios kan i dag præsentere de første officielle billeder fra det stjernespækkede drama UNDER STJERNERNE PÅ HIMLEN med Anders Matthesen i hovedrollen som en af dansk musikhistories største personligheder, Tommy Seebach. Udover Anders Matthesen medvirker bl.a. Neel Rønholt i rollen som Karen Seebach og Caspar Phillipson og Vicki Berlin i rollerne som Keld og Hilda Heick. UNDER STJERNERNE PÅ HIMLEN er udvalgt til næste års Biografklub Danmark program og får biografpremiere torsdag den 20. marts 2025.

UNDER STJERNERNE PÅ HIMLEN er et portræt af en af dansk popkulturs største stjerner, Tommy Seebach, der i 1979 ved et skæbnetræf fik mulighed for at deltage ved Dansk Melodi Grand Prix med det store hit ”Disco Tango”. En hyldest til en popkunstner, hvis ikoniske sangskat har dannet soundtrack til rigtig mange danskeres liv. Sange, som længe efter Tommy Seebachs alt for tidlige død, har levet videre i os alle.

Lidt om filmen:

UNDER STJERNERNE PÅ HIMLEN er en film om kampen mod et misbrug, håb, kærlighed og en konstant higen efter at slå til både overfor familien og i karrieren. En fortælling om en stor personlighed som på sin egen og på mange måder unikt danske facon, blev det popmusikalske samlingspunkt for en hel generation.

Udover Anders Matthesen, Neel Rønholt, Caspar Phillipson og Vicki Berlin medvirker Jacob Lohmann (Underholdningschef), Anders Juul (Ivan Pedersen), Zinnini Elkington (Kirsten Siggaard), Vilbert Hein Friberg (ung Rasmus Seebach), Salomon Stampe (ældre Rasmus Seebach), Viola Hesager Alessandri (ung Marie Seebach), Kamille Stampe (ældre Marie Seebach), Malthe Hjulmand (ung Nicolai Seebach) og Téo Lepetit (ældre Nicolai Seebach).

UNDER STJERNERNE PÅ HIMLEN er instrueret af Kasper Gaardsøe og har manuskript af Jannik Tai Mosholt og Stefan Jaworski. Produktionsselskabet Tall and Small producerer med producere Christian Potalivo og Asta Stuhr, mens SF Studios co-producerer og distribuerer. Filmen produceres med støtte fra Det Danske Filminstitut og FilmFyn og er co-finansieret af DR.

Download billeder her: https://app.box.com/s/jxcba54b8grvmjwm5znwzfqwzb56fka4

Anders Matthesen / Fotograf: Andreas Bastiansen.

Anders Matthesen og Neel Rønholt / Fotograf: Andreas Bastiansen.

Anders Matthesen og Vicki Berlin / Fotograf: Andreas Bastiansen.

Anders Matthesen og Caspar Phillipson / Fotograf: Jan Pallesen.

Om Tall and Small:

Tall and Small er et dansk produktionsselskab og blev grundlagt i maj 2020 af manuskriptforfatter Jannik Tai Mosholt og producer Christian Potalivo. Tall and Small har fokus på spillefilm og tv-serier, heriblandt co-produktioner både nationalt og internationalt. I januar 2023 indgik Tall and Small et partnerskab med Nimbus Film, som købte sig ind i selskabet.