SF Studios sikrer filmatiseringsrettighederne til Sofie Lassen-Kahlkes krimidebut ADAMS ARV

28 februar 2024

SF Studios har sikret sig de eftertragtede rettigheder til filmatiseringen af Sofie Lassen-Kahlkes krimidebut ADAMS ARV, som blev udgivet på Politikens Forlag i november sidste år. ADAMS ARV har allerede solgt over 20.000 eksemplarer og bliver i den kommende måned præsenteret for det internationale publikum på London Book Fair. ADAMS ARV produceres af Filmchef og Producer Marcella Dichmann og nu starter arbejdet med at finde det kreative team til filmatiseringen.

Kun ganske få måneder efter udgivelsen af Sofie Lassen-Kahlkes anden bog ADAMS ARV er det lykkedes SF Studios at købe rettighederne til filmatiseringen om den fraskilte advokat Ursula Madsen, der helt uventet bliver opsøgt af sin fortid, da hendes ungdomskæreste ligger bevidstløs efter et mistænkeligt fald på sin herregård i Gammel Rye.

SF Studios Filmchef, Marcella Dichmann, siger: ”Vi ser utrolig meget frem til samarbejdet og vi er enormt glade for, at vi trods den hårde konkurrence er lykkedes med at sikre rettighederne til SF Studios. Sofie har skabt en både forførende og dramatisk fortælling, hvor man som læser lynhurtigt bliver opslugt. Vi er overbeviste om, at der ligger materiale til en virkelig spændende film og glæder os nu til at finde det helt rigtige kreative team, som skal løfte universet ind i filmens vidunderlige verden”.

Skuespilleren Sofie Lassen-Kahlke havde sin debut som skuespiller i 1993 med familiefilmen ”Vildbassen” og medvirkede herefter i en lang række børne- og ungdomsfilm. Hendes helt store folkelige gennembrud kom i 1999 med Tomas Villum Jensens ”Kærlighed ved første hik” – en massiv anmelder- og publikumssucces som blev en af årets mest sete film i de danske biografer. Sofie Lassen-Kahlke færdiggjorde sideløbende med sin skuespilkarriere sin jurauddannelse og besluttede i 2021 også at føje ”Forfatter” til CV’et. Her udgav hun nemlig sin første bog ”Ramt – 39 historier om at fylde 40”.

”Jeg blev meget, meget glad, da SF Studios fortalte mig, at de så et potentiale for en filmatisering af min bog, og jeg er meget lykkelig for, at den er landet netop hos SF Studios og Marcella Dichmann, da jeg synes, at de i de seneste år har lavet nogle utrolig gode og flotte produktioner”, siger Sofie Lassen-Kahlke.

Om ADAMS ARV:

Ursula Madsen opsøges uventet af sin fortid, da hendes ungdomsflirt, Adam, på tragisk vis er faldet ud over den store trappe på sin herregård i Gammel Rye. Adam er bevidstløs efter faldet, og på hans kontor finder man en forseglet konvolut, som kun Ursula må åbne. Ursula vendte både Adam og hans herregård ryggen som 18-årig, da hun tog til København for at blive advokat, og siden har de to kun haft sporadisk kontakt. Nu er Ursula 57, lykkeligt skilt og ikke synderligt begejstret for at blive trukket tilbage til sin fortid. Men snart vikles hun ind i et spind af familiekonflikter, hemmelige bankbokse og kærlighedsintriger.

For yderligere oplysninger:

SF Studios, Pressechef Camilla Baggesen, mobil 2074 0650