Se traileren til vinterferiens nye, danske thriller PARANOIA!

2 november 2023 - Sidst opdateret 6 februar 2024

SF Studios præsenterer trailer og plakat

til den nye, danske overnaturlige thriller PARANOIA

I biograferne til vinterferien

Traileren og plakaten til PARANOIA med to af landets helt nye store talenter Zoe Bryan Hertz og August Issac Carter er netop offentliggjort. PARANOIA er instrueret af Kari Vidø, skrevet af Birgitte Lorentzen og Henrik Kristensen og produceret af SF Studios ved producere Julie Rix Bomholt og Mia Elvstrøm Myrälf. PARANOIA får biografpremiere over hele landet op til vinterferien torsdag den 8. februar.

PARANOIA er en mørk og intens fortælling om Lulu og Mads, der begge har oplevet noget stærkt overnaturligt. Mødet mellem dem fører til en søgen efter svar med konsekvenser for dem begge.

Se traileren her: https://youtu.be/M4LXAoJTzdE

21-årige Zoe Bryan Hertz, der spiller hovedrollen som Lulu, gjorde sig bemærket i Jonas Risvigs DR-serie ”Salsa” og igen i hans krimiserie ”Drenge”. Det er Zoes første store hovedrolle, hendes første spillefilm og første gang, hun skal spille overfor August Issac Carter. August, 25 år, der spiller Mads, er uddannet fra Den Danske Scenekunstskole i København og fik ganske kort tid efter hovedrollen i DR3-serien ”Hooligan”. Han havde tidligere medvirket i en mindre rolle i Martin Zandvliets ”Under sandet” og Netflix serien ”Equinox”. August medvirkede tidligere i år i den prisbelønnede forestilling ”Arven” på Det Kongelige Teater.

OM PARANOIA:

Efter en fest med lidt for mange shots ender Lulu på hospitalet, hvor hun i en nærdødsoplevelse får øjenkontakt med en pige. Da Lulu kommer til sig selv, er pigen væk. Herfra er intet som før! Det er som om, nogen eller noget forfølger hende. Samtidig møder hun den berygtede, men fascinerende Mads, der viser sig at kunne se ting, som ingen andre kan se. Men havde Lulu vidst, hvad der ville ske og hvad det ville føre til, havde hun holdt sig langt væk fra Mads…

PARANOIA er produceret af SF Studios ved Julie Rix Bomholt og Mia Elvstrøm Myrälf i co-produktion med finske co-producer Aleksi Hyvärinen fra Don Films med støtte fra Det Danske Filminstitut ved filmkonsulent Lotte Svendsen, Finnish Film Foundation, Nordisk Film & TV Fond og TV2 Danmark. PARANOIA er baseret på  romanen CYKOSE af Birgitte Lorentzen. Filmen distribueres af SF Studios.

I kan hente alle materialerne her: https://app.box.com/s/3ubpidzjvzd9bg3owbsn5xmr3wo0m8si

Her finder I samtidig pressebilleder af Zoe Bryan Hertz og August Issac Carter.

Fotograf: Kavian Borhani

For yderligere oplysninger kontakt venligst: SF Studios, Pressechef Camilla Baggesen, mobil 2074 0650

Om SF StudiosSF Studios, der blev grundlagt i 1919, er et af verdens ældste filmselskaber. I dag er SF Studios det førende filmstudie i Norden med hovedkontor i Stockholm, Sverige, og kontorer i Oslo, København og Helsinki. Virksomheden producerer og distribuerer spillefilm og tv-serier samt leverer streamingtjenesten SF Anytime. SF Studios er en del af den førende nordiske medievirksomhed Bonnier.

Camilla Baggesen

Publicity Manager SF Studios Denmark